• امروز : جمعه - ۲۰ تیر - ۱۳۹۹
  • برابر با : 20 - ذو القعدة - 1441
  • برابر با : Friday - 10 July - 2020
0
خطیب جمعه چناران:

لیبرال‌های وطنی برای این روزهای رسوایی آمریکا چه توجیهاتی را آماده کرده‌اند؟!

  • کد خبر : 8227
  • 23 خرداد 1399 - 15:44
لیبرال‌های وطنی برای این روزهای رسوایی  آمریکا  چه توجیهاتی را آماده کرده‌اند؟!
خطیب جمعه چناران گفت: لیبرال‌های وطنی که برخی از ایشان از انقلابی‌های پشیمان و فسیل‌های کَج ‌رو هستند برای این روزهای رسوایی و فضاحت آمریکا به عنوان سمبل و نماد لیبرال دموکراسی و غرب و تمدن رو به زوال آن چه توجیهاتی را نزد وجدان خود و افکار عمومی آماده کرده‌اند؟!

پایگاه خبری تحلیلی کلام تازه | حجت الاسلام مظفر تاجی در اولین نماز جمعه چناران در سال ۹۹ در مصلی این شهر با اشاره به اعتراضات و اتفاقات اخیر در آمریکا گفت: حقیقت این است که نمی‌توان و نباید این اعتراضات را که اکنون تبدیل به راهپیمایی‌های ده‌ها هزارنفره و میلیونی در آمریکا و جهان شده است به یک مؤلفه تقلیل داد! و از اهمیت آن فروکاست. این شرایط نشانه‌های فروپاشی آمریکا از درون و فروریختن سلطه و سیطره(هامونی) آمریکا و غرب است که رخ می‌نمایاند. ناکارآمدی بزرگ‌ترین دولت دنیا در مدیریت درون و ناکامی او در تداوم تسلط بر حوادث با صرف ۷ تریلیون دلار، حکایت از بروز اتفاقات بزرگ و بزرگ‌تری در آینده دارد. وقتی سخن از فروپاشی و افول آمریکا می‌گوییم، سخن از فروپاشی و افول ابرقدرتی اوست. جهان بدون آمریکا، جهان بدون ابرقدرتی به نام آمریکاست نه جهان بدون کشوری به نام آمریکا!

 وی افزود: اعتراضات کنونی طبعی در آینده کاهش‌یافته و از شدت آن احتمالاً کاسته خواهد شد. اما پس‌لرزه‌های این زلزله بزرگ گسل‌های یک فروپاشی و زلزله‌ی بزرگ‌تر را فراهم کرده است. لذا اگرچه نمی‌توان افول سریع ابرقدرت آمریکا را انتظار داشت اما قطعاً می‌توان گفت؛ روند فروپاشی از درون و بیرون سرعت یافته و زودتر ازآنچه غرب گمان می‌کند زنگ پایان عمر ابرقدرتی آمریکا به صدا درخواهد آمد. لیبرال‌های وطنی که برخی از ایشان از انقلابی‌های پشیمان و فسیل‌های کَج ‌رو هستند برای این روزهای رسوایی و فضاحت آمریکا به عنوان سمبل و نماد لیبرال دموکراسی غرب و تمدن روبه‌زوال آن، چه توجیهاتی را نزد وجدان خود و افکار عمومی آماده کرده‌اند؟! آیا آنان نیز مانند اربابان خود با متهم کردن چین و روسیه و ایران می‌توانند محملی برای فرار از پاسخ‌گویی پیدا کنند؟

امام‌جمعه چناران ادامه داد: غرب وحشی، توصیف ناشناخته‌ای نیست، آمریکایی‌ها در طول حیات خود سعی داشتند با بزک کردن جامعه بیمار خود، یک چهره زیبا و فریبنده از آن به افکار عمومی دنیا نشان دهند، چهره‌‌ای که به مرور زمان آرایش آن پاک‌شده و اکنون با شیوع یک ویروس مرگبار، بزک آمریکا کاملاً شسته شده و یک نمای واقعی از جامعه آمریکا به نمایش گذاشته‌شده است. تنها کافی است رفتار جوامع غربی با بیماری ویروس کرونا را با جامعه‌ای مانند ایران اسلامی مقایسه کرد، آنگاه تفاوت‌های عمیق در نوع رفتار‌ها آشکارتر خواهد شد.

وی اضافه کرد: رفتاری که مردم ایران از خود نشان داده‌اند، به مانند دوران دفاع مقدس است، زمانی که ارتش عراق در دوران صدام از سلاح شیمیایی استفاده می‌‌کرد، رزمندگان ماسک ضد شیمیایی خود را به هم‌رزمی می‌دادند که ماسک نداشت و این روحیه ایثار را نمی‌توان درجایی آن‌هم غرب پیدا کرد. رفتار‌هایی که در برخی کشور‌های غربی به‌ویژه آمریکا دیده می‌‌شود، حاصل نوع حکومتی است که بر اساس سیاست‌های لیبرال سرمایه‌داری بنانهاده شده است. مادی‌گرایی صرف و دنیاطلبی و دنیادوستی باعث می‌‌شود تا مردم یک جامعه رفتار‌هایی از خود بروز بدهند که بویی از اخلاق و انسانیت نبرده است. حاصل ۲۴۴ سال حکومتی که تنها روح وحشی‌گری را در میان مردم خود رواج داده، با یک ویروس بیرون می‌زند و نشان می‌‌دهد که آمریکا بر روی صورت خود یک آرایش غلیظ دارد؛ و این تنها اتفاقی نیست که از سوی آمریکا و آمریکایی‌ها سر می‌زند، بلکه دولت‌مردان آمریکا وحشی‌گری‌های خود را علیه دیگر جوامع نیز انجام می‌دهند.

خطیب جمعه چناران گفت: قتل‌عام مردم بی‌دفاع ویتنام به دست ارتش آمریکا، که از سال ۱۹۵۵ تا سال ۱۹۷۵ ادامه داشت و در آن صد‌ها هزار نفر از مردم این کشور به دست ارتش آمریکا قتل‌عام شدند و بمب‌های شیمیایی هنوز هم تبعات و اثر خود را بر مردم این کشور می‌گذارد؛ و این تنها یک نمونه از وحشی‌گری‌های غرب وحشی علیه انسان و انسانیت است و اگر بخواهیم به مواد دیگر نیز اشاره‌کنیم، نمونه‌های بسیاری وجود دارد ازجمله افغانستان، عراق، سوریه کره، یمن و بسیاری کشور‌های دیگر که زخم عمیق وحشی‌گری‌های آمریکا بر تن آن‌ها دیده می‌‌شود.

وی ادامه داد: ایران بیش از ۴۰ سال است که با وحشی‌گری‌های آمریکا مواجه است و اکنون با شیوع ویروس «کرونا» در جهان جلوه دیگری از غرب وحشی به نمایش در آمده است. در شرایطی که ایران در تحریم‌های اقتصادی غیرقانونی آمریکا است، این رژیم از ارسال کمک‌های پزشکی و دارویی ممانعت می‌‌کند و حتی با پرداخت وام صندوق بین‌المللی پول به ایران نیز مخالف است.

با این‌وجود جمهوری اسلامی ایران توانسته است بحران کرونا را مدیریت کند و حتی بهتر از آمریکا که خود را ابرقدرت جهان می‌داند، از پس این بیماری برآید.  وحشی‌گری در درون جامعه آمریکا، وجود داشته و اکنون به خاطر یک ویروس، وحشی‌‌تر شده است. تنها راه نجاتی که مردم جوامع غربی مانده، بازگشت به فطرت انسانی است، بازگشت به معنویت الهی است و این تغییر می‌تواند جامعه فرورفته در منجلاب مادی‌گرایی غرب و آمریکا را نجات دهد. ویروس کرونا هم یکی از سلاح‌های غرب وحشی است که جامعه غربی را نیز دچار خود کرده، آیا این ویروس می‌تواند جامعه غرب را نجات دهد یا آن را به نابودی خواهد کشاند؟!!!

خطیب جمعه چناران با اشاره به امتحان و آزمایش خدا نسبت به بندگانش گفت: گاهی امتحان و آزمایش برای شناختن است، به این معنی که شخص امتحان کننده وقتی می‌خواهد مجهولی را تبدیل به معلوم کند، آن را آزمایش می‌کند. مثلاً مواد غذایی را به آزمایشگاه می‌برند برای این‌که ببینند سالم است یا نه. این امتحانی است که هدف امتحان کننده از آن این است که می‌خواهد حقیقتی را کشف کند. در مورد خداوند نسبت به بندگان چنین امتحانی معنی ندارد.

گاهی آزمایش برای اتمام حجت است؛ یعنی برای این است که به خود امتحان شونده امری را ثابت کند. یک معلم که در طول سال با دانش‌آموز کار می‌کند، خودش می‌داند که به کدام دانش‌آموز باید نمره قبولی بدهد و به کدام نمره رد بدهد. به کدام یک باید بیست بدهد، به کدام‌یک نمره نوزده و به کدام چهارده. ولی مسلم است که اگر امتحان نکرده بخواهد این نمره‌ها را بدهد، غیر از آن‌کسی که بیست می‌گیرد همه اعتراض می‌کنند. او آن ها را امتحان می‌کند، تا بر همه روشن شود که نمره‌هایی که می‌خواهد بدهد همه درست است. امتحان به این معنی در مورد خدای متعال معنی دارد. ممکن است خدای متعال بنده‌ای را مورد امتحان قرار بدهد برای این‌که حجت بر آن بنده تمام شود.

گاهی امتحان برای تمرین امتحان شونده است؛ یعنی خداوند متعال ـ که البته در مورد غیر خداوند متعال هم صدق می‌کند ـ انسان را مورد آزمایش قرار می‌دهد برای این‌که در طی آن آزمایش استعدادهای درونی او به فعلیت برسد. مثل آدمی که خودش یا دیگری را به آب می‌اندازد برای این‌که شنا یاد بگیرد. این نوع امتحان، نوعی عمل و رفتار برای کمال یافتن است. بر اثر تلاش کردن در آب است که انسان شناگر می‌شود.

وی ظهور حقیقی شخصیت افراد را مهم‌ترین فلسفه و حکمت ابتلا (آزمایش) از دیدگاه قرآن کریم دانست و گفت: شناسایی چهره واقعی افراد به معنای ظهور صلاحیت‌ها و استعدادهای آنان و طهارت و خباثت نفس انسان است؛ چراکه برجستگی‌ها و کرامت‌های روحی انسان در شرایط دستور ابتلا خود را نشان می‌دهد. قرآن کریم در آیات متعددی بر این حقیقت تصریح نموده است که ذیلاً به چند مورد آن اشاره می‌شود.(وَلَنَبْلُوَنَّکُمْ حَتَّى نَعْلَمَ الْمُجَاهِدِینَ مِنْکُمْ وَالصَّابِرِینَ وَنَبْلُوَ أَخْبَارَکُمْ)(محمد/۳۱) «ما همه شمارا قطعاً آزمایش می‌کنیم تا معلوم شود، مجاهدان واقعی و صابرین از میان شما کیان‌اند و اخبار شما را بیازماییم.»

   وی معیار ثواب و پاداش را یکی دیگر از فلسفه‌ها و حکمت‌های ابتلا (آزمایش) از دیدگاه قرآن کریم دانست و گفت: علی(ع) می‌فرماید: گرچه خداوند به روحیات بندگانش از خودشان آگاه‌تر است، ولی آن‌ها را امتحان می‌کند تا کارهای خوب و بد که معیار پاداش و کیفر است از آن‌ها ظاهر گردد. (نهج‌البلاغه، قصار/۹۳)

یعنی صفات درونی انسان به تنهایی نمی‌تواند معیاری برای ثواب و عقاب گردد، مگر آن زمانی که در لا‌به‌لای اعمال انسان خودنمایی کند، خداوند بندگان را می‌آزماید تا آنچه در درون دارند در عمل آشکار کنند، استعدادها را از قوه به فعل برسانند و مستحق پاداش و کیفر او گردند. اگر آزمایش الهی نبود، این استعدادها شکوفا نمی‌شد و درخت وجود انسان میوه‌های اعمال بر شاخسارش نمایان نمی‌گشت و این است فلسفه آزمایش الهی در منطق اسلام.  بهترین سخن دراین‌باره، سخن سیدالشهدا، حسین بن علی(ع)در روز عاشوراست که فرمود: مردم، بندگان دنیایند و دین، تنها لق‌لق زبان آنان است. آنان تا زمانی پیرامون دین می‌گردند که زندگانی‌شان بچرخد و هرگاه به بلا و سختی گرفتار شوند، تعداد دین‌داران اندک خواهد شد.

حجت الاسلام تاجی ضمن تسلیت ایام شهادت امام صادق(ع) به ویژگی‌های سیاسی ایشان اشاره کرد  و گفت: مطالعه فرازهای مختلف زندگانی امام صادق(ع) ما را به این نظریه رهنمون می‌شود که فعالیت‌های فرهنگی و علمی حضرت قطعه‌ای است از جدول بزرگ حیات سیاسی حضرت و راهبرد و شیوه‌ای برای تحقق استراتژی کلی سیاسی حضرت در مواجهه با حکام جور و این همان چیزی است که امروز از آرمانه‌ای بلند مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای دام‌ظله العالی سلاله پاک آن حضرت است.

معظم له مکرر در مکرر بر مسئله تولید علم و پیشرفت علمی تأکیددارند که کارآمدترین راهکار در مقابله و مبارزه ملت ایران با استکبار جهانی و صهیونیزم بین‌الملل است. و عامل بزرگ استمرار و ماندگاری انقلاب اسلامی و سنگ زیرین تمدن بزرگ اسلامی در قرن ۲۱ نیز خواهد بود.

امام صادق (ع) با در نظر گرفتن موقعیت جامعه اسلامی از نظر آگاهی و امکانات و توانایی‌های جبهه خودی به این نتیجه رسیده‌اند که قیام مسلحانه و انقلاب فراگیر برای بنای حکومت اسلامی و به دست گرفتن قدرت، کافی و کارآمد نیست. چون ضروری‌تر از تأسیس و ایجاد حکومت دلخواه، استمرار و تداوم آن است که با صرف آمادگی نظامی و برکناری حاکمان غاصب عملی نخواهد بود. بلکه پیش و بیش از آن باید زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی فراهم گردد تا توده مردم بیدار شده و همراه گردند و مسئولیت پاسداری از حاکمیت جدید و دستاوردهای آن را آگاهانه بر عهده گیرند.

    وی ادامه داد: امام (ع) در پی این سیاست استراتژیک و تصمیم کلان سیاسی، برنامه‌ای را تنظیم نمود که دو هدف عمده را به دنبال داشت: اول، هدف ایجابی فراهم آوردن پایگاه‌های تبلیغی برای بیداری مردمی و تقویت هوشیاری آنان و حراست آن‌ها از انحرافات عقیدتی فرهنگی و سیاسی. دوم: هدف سلبی، برای به چالش کشیدن حاکمان جائر و برانگیختن انزجار عمومی علیه آنان و بازداشتن مردم از بی‌تفاوتی در برابر ستمگری‌های آنان.

   بررسی زندگانی امام صادق (ع) به‌خوبی نشان می‌دهد که این تصور که امام صادق(ع) بیشتر یک شخصیت فکری و فرهنگی است و در عرصه سیاسی فعالیت چشمگیری ندارد، یک تصور نادرست و باوری دور از حقیقت است، زیرا امام با توجه به اوضاع و مقتضیات ویژه دوران خود به این تصمیم کلان سیاسی رسید که بهترین رسالت سیاسی در این برهه عدم قیام مسلحانه در برابر حاکمان جائر و تلاش برای بیداری امت و آشنایی آنان با تعالیم ناب اسلامی است.

 امام‌جمعه چناران با اشاره به آغاز به کار مجلس یازدهم و انتظارات مردم از این مجلس گفت: انتظارات از مجلس یازدهم شورای اسلامی با اکثریت مطلق نیروهای انقلابی این است که قوه‌ای همراه و هماهنگ با سایر بخش‌های نظام به‌ویژه قوا و نهادهای انقلابی شکل بگیرد تا با ارائه الگوی جدیدی از حاکمیت مجلس و دولت و دستگاه قضای اسلامی نویدبخش سرفصل نوینی از حل و رفع چالش­های موجود در کشور و مایه امیدبخشی به جامعه ایران باشد. با توجه به نوع و دامنه­ی مشکلات کشور در برهه­ی کنونی از یک سو و ضعف مجلس دهم در ورود و توجه انقلابی و دغدغه به مسائل کشور، انتظار از مجلس یازدهم آن است که به‌صورت انقلابی برای رفع چالش­های کارآمدی نظام و ارتقای شاخص‌های آن از طریق شناسایی و تقویت قوانین بکوشد

لینک کوتاه : http://kalametazenews.ir/?p=8227

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.