آزمون استخدامی باید در ابتدای ورود معلم به آموزش و پرورش گرفته شود / طرح در دست بررسی

سند آمایش آموزش عالی اصلاح نشود، اجازه اجرا نمی‌دهیم

کلام تازه | حسین امامی با اشاره به بررسی سند آمایش آموزش عالی کشور در کمیسیون آموزش، اظهار کرد: یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران توسعه آموزش عالی در کشور است به طوری که پس از انقلاب، تمرکزگرایی در حوزه آموزش عالی در چندین شهر کشور از بین رفت و بسیاری از شهرهای کشور در حال حاضر دارای چندین دانشگاه و حداقل هر شهر در کشور از یک دانشگاه برخوردار است.

به گزارش کلام تازه به نقل از فارس، نماینده مردم چناران، طرقبه و شاندیز، گلبهار و گلمکان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه امروز نباید این نقطه قوت و دستاورد را از بین برد، افزود: با توسعه همین دانشگاه‌ها امکان جذب دانشجویان بومی به تحقق پیوست و همچنین معدل تحصیلی و تنوع رشته‌ها نیز در کشور رشد پیدا کرد.

وی با بیان اینکه طرح آمایش باید پیش از رشد و احداث دانشگاه برای توسعه آموزش عالی در نظر گرفته می‎شد، ادامه داد: امروز با تعطیل کردن دانشگاه‌ها هزینه‌های صورت گرفته در شهرهای کوچک زیر سئوال می‌رود و هیچ توجیه منطقی ندارد.

امامی‌ با یادآوری اینکه تمرکزگرایی دانشگاه‌‎ها در مراکز استان‌ها مشکلات بسیاری را به دنبال خواهد داشت، اضافه کرد: نباید در حوزه آموزش عالی نیز به مانند سایر حوزه‌ها به دنبال تمرکزگرایی و رشد مراکز آموزش عالی فقط در مرکز استان‌ها باشیم.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: اکثریت کمیسیون آموزش صراحتاً با اجرای سند آمایش آموزش عالی کشور مخالفت کردند و در صورت اصلاح نشدن روند اجرایی در سند آمایش اجازه اجرای آن را نخواهیم داد.

وی تأکید کرد: دانشگاه‌ها و علم امروز باید در خدمت حل مسائل و مشکلات کشور باشند و بتوانند برای چالش‌های جامعه راهکار جدی ارائه کنند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قطعا طرح آمایش آموزش عالی می‌تواند، بیش از گذشته دانشگاه‌ها را عمل‌گرا کند، البته نیاز است در این راستا اساتید و دانشجویان نیز همکاری داشته باشند تا حوزه آموزش عالی کشور بتواند پیوند عمیقی با جامعه به ویژه برای حل معضلات اقتصادی برقرار کند تا آموزش عالی کشور بتواند پیوند عمیقی با جامعه به ویژه برای حل معضلات اقتصادی ایجاد کند.

منبع
فارس

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند