تاریخ : دوشنبه, ۱۸ فروردین , ۱۳۹۹ 13 شعبان 1441 Monday, 6 April , 2020
0

از فواید سلامت و تناسب اندام تمرینات قدرتی

  • کد خبر : 3090
  • 04 شهریور 1398 - 11:00
از فواید سلامت و تناسب اندام تمرینات قدرتی
قدرت ماهیچه برای تسهیل انجام کارهای روزانه نیاز است. این مساله به ویژه زمانی که سن انسان افزایش می‌یابد و روند از دست دادن توده ماهیچه آغاز می‌شود، اهمیت داد

پایگاه خبری تحلیلی کلام تازه |

اگر بدانید نوع خاصی از ورزش می‌تواند برای قلب شما مفید باشد، تعادلتان را افزایش دهد، استخوان‌هایتان را تقویت کند، و به کاهش وزن کمک کند، در شرایطی که بهبود شرایط ظاهری و احساسی شما نیز نقش دارد،

تمرینات قدرتی بخشی مهم از برنامه تناسب اندام کلی و مفید برای افراد در سنین مختلف، به ویژه آنهایی که به مشکلات سلامت مانند چاقی، آرتریت یا یک بیماری قلبیمبتلا هستند، محسوب می شود.

کودکان و نوجوانان در بازه سنی 6 تا 17 سال تمرینات قدرتی را باید در 60 دقیقه فعالیت روزانه خود و برای سه روز در هفته بکار بگیرند. بزرگسالان باید انجام تمرینات تقویت کننده ماهیچه با شدت متوسط تا شدید که تمام گروه های ماهیچه ای را درگیر می کنند را برای حداقل دو روز در هفته هدف‌گذاری کنند.

و بدن نیازمند استراحت بین جلسات تمرینات قدرتی است، تا امکان ریکاوری و بازسازی بافت ماهیچه فراهم شود.

تمرینات قدرتی شما را قوی‌تر و متناسب‌تر می‌سازند

دو نوع تمرینات مقاومتی وجود دارد:

تمرینات مقاومتی ایزومتریک شامل: انقباض ماهیچه‌ها در برابر یک شی ثابت، مانند کف زمین در انجام شنای سوئدی

تمرینات مقاومتی ایزوتونیک شامل:  انقباض ماهیچه‌ها از طریق یک سری از حرکات، مانند بلند‌کردن وزنه

تمرینات قدرتی از سلامت استخوان‌ها و توده ماهیچه محافظت می کنند

زمانی که به محدوده 30 سالگی می‌رسید، هر ساله 3 تا 5 درصد از توده ماهیچه بدون چربی خود را، به لطف افزایش سن از دست می‌دهید.

دو جلسه تنها 30 دقیقه‌ای تمرینات قدرتی در هفته بهبود عملکرد و همچنین تراکم، ساختار و قدرت استخوانی در زنان یائسه با توده استخوانی کم را، بدون این که عوارض جانبی منفی به همراه داشته باشد را موجب می‌شود.

تمرینات قدرتی به کاهش وزن و حفظ وزن سالم کمک می کنند

تمرینات ایروبیک مانند:  پیاده‌روی، دویدن، و دوچرخه‌سواری روشی شناخته شده برای کمک به افزایش کالری‌سوزی در روز و کاهش وزن هستند. اما تمرینات قدرتی نیز می‌توانند در این زمینه مفید باشند، حتی اگر میزان کالری‌سوزی حین انجام تمرینات چشمگیر نباشد.

یک برنامه تمرینات قدرتی خوب مصرف اکسیژن پس از ورزش را افزایش می‌دهد که به کالری‌هایی که بدن پس از ورزش می‌سوزاند ارجاع می‌شود.

تمرینات قدرتی به توسعه بهتر مکانیک بدن کمک می کنند

تعادل بدن با قدرت ماهیچه‌هایی که شما را سرپا نگه‌می‌دارند، مرتبط است. هرچه این ماهیچه‌ها قوی‌تر باشند، تعادل بهتری خواهید داشت.

تمرینات قدرتی می‌توانند به مدیریت بیماری‌های مزمن کمک کنند

اگر به آرتریت مبتلا هستید، تمرینات قدرتی می‌توانند به اندازه دارو در کاهش درد آرتریت موثر باشند.

همچنین، تمرینات قدرتی به همراه دیگر تغییرات سالم در سبک زندگی می‌توانند به بهبود کنترل قند‌خون در افراد مبتلا به دیابت کمک کنند.

تمرینات قدرتی سطوح انرژی را تقویت کرده و خلق‌و‌خو را بهبود می‌بخشند

تمرینات قدرتی می‌توانند سطح اندورفین در بدن را افزایش دهند که سطوح انرژی را افزایش داده و خلق‌و‌خو را بهبود می‌بخشد، چون باعث افزایش تولید اندورفین می‌شوند.

تمرینات قدرتی دارای فواید سلامت قلبی‌عروقی هستند

در کنار تمرینات ایروبیک، فعالیت بدنی تقویت‌کننده ماهیچه‌ها به بهبود گردش‌خون کمک می‌کند. انجام دو جلسه تمرینات تقویت‌کننده ماهیچه در هفته در کنار حداقل 150 دقیقه فعالیت با شدت متوسط در هفته برای کاهش پرفشاری‌خون و کاهش خطر بیماری قلبی توصیه شده است.

لینک کوتاه : http://kalametazenews.ir/?p=3090

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.