هوش مصنوعی آیندهای متفاوت برای صنعت گردشگری رقم خواهد زد
- شناسه خبر: 46284
- تاریخ و زمان ارسال: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ ساعت ۱۱:۱۶
- منبع: ایسنا
- نویسنده: اتاق خبر کلام تازه

تحول صنعت گردشگری با ورود هوش مصنوعی
به گزارش کلام تازه به نقل از ایسنا، سعید ولیزاده شامگاه ۲۱ اردیبهشتماه در سمینار «کاربرد هوش مصنوعی در صنعت گردشگری» اظهار کرد: امروزه شاهد تحولات گستردهای در حوزه گردشگری هستیم که بخش قابلتوجهی از آن با بهرهگیری از هوش مصنوعی حاصل شده است. در بسیاری از کشورهای پیشرفته، حتی پذیرایی در هتلها نیز توسط هوش مصنوعی انجام میشود.
خدماترسانی هوش مصنوعی بر اساس نیاز کاربران
وی افزود: هوش مصنوعی در قالب موجودی غیرانسانی اما هوشمند، با شناسایی دقیق نیازهای افراد، خدمات مختلفی را ارائه میدهد. تجربه دوران کرونا نشان داد که در برابر بحرانهای پیشبینینشده، صنعت نرم و فناوریهایی مانند هوش مصنوعی میتوانند از صنعت گردشگری حمایت کنند.
نقش هوش مصنوعی در دوران بحران
ولیزاده با اشاره به خطرات احتمالی ناشی از بازگشت بیماریهایی نظیر کرونا گفت: در دوران بحران، هوش مصنوعی میتواند به حفظ رونق کسبوکارهای گردشگری کمک کند. امروزه تمام ابزارها و سیستمهای سختافزاری در تعامل با هوش مصنوعی هستند و حتی بدون آگاهی کاربران، بهروزرسانی اطلاعات بهطور خودکار انجام میشود.
برنامهریزی سفر مطابق سلیقه کاربران
رئیس اتحادیه دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی با اشاره به نقش بخش «سفرساز» در دفاتر گردشگری عنوان کرد: با استفاده از هوش مصنوعی، سفرها براساس سلیقه و نیاز مسافران برنامهریزی میشود. در گذشته رزرو سفر فرآیندی زمانبر و پرهزینه بود، اما اکنون با بهرهگیری از این فناوری، بسیاری از امور بهصورت خودکار و دقیق انجام میشود.
لزوم عبور از روشهای سنتی
ولیزاده تأکید کرد: استفاده از روشهای سنتی در گردشگری دیگر پاسخگوی نیاز امروز نیست و برای توسعه این صنعت، باید به معرفی و پیادهسازی بهترین روشهای هوش مصنوعی پرداخت. این رویکرد میتواند نقش مؤثری در تسریع روند خدمات و افزایش رضایت گردشگران داشته باشد.