مترو گلبهار؛ وعدهای که روی ریل نرفت
- شناسه خبر: 49021
- تاریخ و زمان ارسال: ۱۵ شهریور ۱۴۰۴ ساعت ۱۰:۱۶
- منبع: تسنیم
- نویسنده: اتاق خبر کلام تازه
به گزارش کلام تازه به نقل از تسنیم، علیرضا جعفری مدیرعامل سابق شرکت عمران شهرهای جدید ایران، خردادماه سال 1401 گفته بود: ترویج و توسعه شهرک سازی در بخش دولتی و خصوصی به عنوان رکن سوم نظام سکونت گاهی کشور و دسترس پذیری و توسعه حملونقل انبوه و سریع ریلی و جادهای میان شهرهای جدید و شهرهای مادر نیز از دیگر اقداماتی است که در دستور کار شرکت عمران برای سال جاری قرار دارد.
وی بیان کرد: تکمیل و بهره برداری از مترو شهرهای جدید بهارستان، گلبهار، پرند و احداث و بهره برداری از قطارهای حومه ای شهرهای جدید اندیشه و صدرا در برنامه شرکت عمران شهرهای جدید برای افق سال 1404 قرار دارد و اقدامات لازم برای پیشبرد احداث متروی شهرهای جدید فولادشهر، مجلسی و پردیس نیز انجام خواهد شد.
وی با اعلام اینکه با ایجاد شرایط مناسب تونل و مسیر دسترسی به شهر جدید علوی نیز تا سال 1404 تکمیل خواهد شد، اظهار کرد: احداث و بهره برداری از محورهای دسترسی شهر جدید پرند به آزادراه غدیر و محورهای دسترسی شهر جدید بهارستان و مجلسی به کنارگذر اصفهان از دیگر برنامههای شرکت عمران شهرهای جدید در افق 1404 خواهد بود.
بهمن ماه سال قبل شهرام ملکی مدیرعامل کنونی شرکت عمران شهرهای جدید ایران از از تأمین اعتبار 255 میلیارد تومانی برای دو پروژه متروی گلبهار-مشهد و اصفهان-بهارستان خبر داده و گفته بود: 165 میلیارد تومان از این اعتبار به مترو گلبهار-مشهد و 90 میلیارد تومان به متروی اصفهان-بهارستان اختصاص یافته است.
وی از توافق اولیه با قرارگاه خاتمالانبیا برای تکمیل روسازی متروی گلبهار خبر داد و افزود: پل امام رضا(ع) در گلبهار با هزینهای بیش از 150 میلیارد تومان آماده افتتاح بوده و تونل متروی گلبهار به طول 4.5 کیلومتر نیز تکمیل شده است.
به گزارش تسنیم، حدود 3 سال و 3 ماه از اظهارنظر مدیرعامل سابق شرکت عمران شهرهای جدید میگذرد و وزارت راه و شهرسازی در جدیدترین گزارش از پروژه مترو گلبهار اعلام کرده است: در شهرهای جدید رویکرد و سیاست تقویت حمل و نقل عمومی و اتصال شهرهای جدید به کلانشهرها را اولویت قرار داد و در تحقق آن اهتمام ورزید. پیشرفت 40 درصدی پروژه مترو گلبهار – مشهد و بهارستان- اصفهان متناسب با اعتبارات تملک دارایی سرمایهای بخشی از تلاشهای وزارت راه و شهرسازی در این بخش است.
حدود 14 سال از آغاز عملیات اجرایی مترو گلبهار-مشهد میگذرد.