تاثیر قطع مکرر برق بر عملکرد اپراتورهای تلفنهمراه کشور
- شناسه خبر: 15733
- تاریخ و زمان ارسال: ۴ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۶
- نویسنده: اتاق خبر کلام تازه
کلام تازه | مدیرعامل شرکت مخابرات ایران کمبود نقدینگی در مخابرات برای تامین تجهیزات لازم را علت اصلی ایجاد اختلال در اتصال سایت های مخابراتی هنگام قطعی برق دانست.
به گزارش کلام تازه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مجید سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در پاسخ به این سوال که قطعی مکرر برق چه تاثیری روی اینترنت و ارتباطات دارد گفت: ” سعی ما در طراحی شبکهها این است که با قطع برق ارتباطات مختل نشود اما اتفاقی که افتاد و اعتراض مردم را هم به دنبال داشت، همان بحث نقدینگی است. باتوجه به مشکلاتی که مخابرات در سالهای گذشته داشته، این شرکت نتوانسته از پس تامین مخارج نگهداری تجهیزات شبکه بر بیاید. تمام سایتهای ما باید هر ۵ سال یکبار تعویض باتری داشته باشند. اگر باتریها عوض نشوند، فاسد میشوند و وقتی که برق قطع میشود باتری نمیتواند UPS را تغذیه کند و ارتباطات مختل میشود.”
کلام تازه را در اینستاگرام دنبال کنید
وی در ادامه افزود: ” تمام دیزل ژنراتورهای ما باید سرویس و بعضی نوسازی شوند. به محض قطع شدن برق باید برق اضطراری در مدار قرار بگیرد، ارتباطات نباید مختل شوند ولی اتفاقی که افتاده مربوط به همان بخش مالی و نقدینگی است، ما پول کافی برای اینکه بتوانیم تجهیزات را به موقع و اندازه کافی تهیه کنیم نداریم و همین موضوع باعث بروز این مشکلات شده است.”
سلطانی خاطر نشان کرد که در این خصوص در چندماهه اخیر با سازمانها و مسئولان ذیربط مکاتبه داشتیم و وجود این مشکلات و احساس خطر را گوشزد کردم ولی جوابی نگرفتیم.
اطلاعیه ایرانسل در خصوص تاثیر قطع مکرر برق بر عملکرد سایتهای ارتباطی
ایرانسل نیز در پی بروز قطعی مکرر برق در تهران و بسیاری از شهرهای ایران و تأثیر این موضوع بر عملکرد سایتهای ارتباطی، اطلاعیهای منتشر و اعلام کرد: با وجود قطعی مکرر و پیوسته برق که همه روزه با فواصل زمانی کوتاه در حال وقوع است، نه تنها امکان شارژ مجدد باتریهای پشتیبان سایتهای ارتباطی فراهم نیست، بلکه تجهیزات ارتباطی سایتها، در معرض آسیب شدید و جدی قرار دارند.
متن این اطلاعیه به نقل از ایسنا به شرح زیر است:
در روزهای اخیر، بروز قطعیهای مکرر و پیوسته در شبکه برق و تأثیر آن بر عملکرد سایتهای ارتباطی، موجب بروز گلایههایی از سوی برخی از مشترکان اپراتورهای تلفنهمراه کشور شده است.
به اطلاع مشترکان عزیز ایرانسل میرساند که این اپراتور، همواره در تلاش است تا با هدف بهبود تجربه مشتری و ارائه خدمات با کیفیت به مشترکان خود، تجهیزات سختافزاری و نرمافزاری شبکه خود را حتی با وجود شرایط تحریم ظالمانه، بهروز و مطابق با استانداردهای روز دنیا حفظ کند و توسعه دهد.
ایرانسل بر اساس اصل مشتریمداری، استانداردهای بینالمللی و الزامات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری)، همیشه به دنبال آن است که رضایت مشترکان خود را تأمین کند و تأثیر قطعی برق را بر عملکرد سایتهای ارتباطی به حداقل برساند و در این راستا، شرایطی را فراهم کرده است تا امکان بهرهمندی سایتهای ارتباطی از باتریهای پشتیبان فراهم و در زمان قطعی برق، انرژی لازم برای ادامه فعالیت تجهیزات سایتهای ارتباطی، از طریق این باتریها تأمین شود.
کلام تازه را در تلگرام دنبال کنید.
علاوه بر این، در سایتهای ارتباطی اصلی و مهم که علاوه بر تأمین ارتباط مشترکان با شبکه، وظیفه ارتباط چند سایت دیگر با شبکه را نیز بر عهده دارند، تمهیدات بیشتری اندیشیده شده و حتی در برخی از سایتهای اصلی، دیزل ژنراتور مستقر در سایت، در هنگام قطعی برق، وارد مدار میشود.
در همین راستا، باتریهای به کار رفته در سایتهای ارتباطی ایرانسل، در شرایط قطع برق، امکان ادامه خدماترسانی چندساعته سایت را فراهم میکنند. با وجود این، در وضعیت فعلی، که قطعی مکرر و پیوسته برق، همه روزه با فواصل زمانی کوتاه در حال رخ دادن است، نه تنها امکان شارژ مجدد باتریهای پشتیبان سایتهای ارتباطی فراهم نیست، بلکه تجهیزات ارتباطی سایتها، در معرض آسیب شدید و جدی قرار دارند.
ایرانسل امیدوار است تا با تلاشها و پیگیریهای مراجع مربوطه، از جمله وزارت نیرو، مشکل قطعی برق هر چه سریعتر حل شده و خدماترسانی سایتهای ارتباطی، بدون چالش قطعی برق، ادامه پیدا کند.