مشارکت مردم راهبرد اصلی برای تحقق عدالت آموزشی در گلبهار
- شناسه خبر: 46911
- تاریخ و زمان ارسال: ۱۷ خرداد ۱۴۰۴ ساعت ۲۲:۴۳
- منبع: آموزش و پرورش خراسان رضوی
- نویسنده: اتاق خبر کلام تازه

به گزارش کلام تازه، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی، محمدتقی فخریان، مشاور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی و دبیر قرارگاه عدالت آموزشی استان، در دومین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان گلبهار مشارکت مردمی را مهمترین راهبرد برای توسعه عدالت آموزشی دانست و بر لزوم تقویت این مشارکت تأکید کرد.
فخریان در این نشست گفت: «جلب مشارکت مردم و خیرین یکی از محوریترین سیاستهای دولت سیزدهم برای توسعه عدالت آموزشی است و با توجه به تأکیدات رئیسجمهور محترم، این برنامه با جدیت در سطح استان در حال پیگیری است.»
وی همچنین تصریح کرد: «ضروری است فرمانداران در کمیتههای برنامهریزی شهرستانها، نگاه ویژهای به توسعه فضاهای آموزشی داشته باشند و این موضوع را با حساسیت دنبال کنند.»
فخریان در ادامه با ارائه گزارشی از روند اجرای پروژههای آموزشی در شهرستان گلبهار از پیشرفت مناسب این طرحها خبر داد و ابراز امیدواری کرد: «با تداوم این روند، بخش قابل توجهی از پروژهها تا پایان سال جاری به بهرهبرداری خواهد رسید.»
دبیر قرارگاه عدالت آموزشی همچنین نقش سازنده خیرین و هیئتهای امنای مدارس در پیشبرد طرحهای آموزشی را مورد تأکید قرار داد و پیشنهاد تشکیل سه کارگروه تخصصی در شورای آموزش و پرورش را مطرح کرد. این کارگروهها شامل:
- 1- کارگروه فرهنگی، اجتماعی و مردمیسازی
- 2- کارگروه فنی، مهندسی و تأمین اعتبارات
- 3- کارگروه ظرفیتهای اجتماعی و فرهنگی
-
وی هدف از تشکیل این کارگروهها را مردمیسازی اقدامات و بهرهگیری از ظرفیتهای اجتماعی عنوان کرد و افزود: «با استفاده از این ظرفیتها، میتوان گامهای مؤثری در مسیر تحقق عدالت آموزشی برداشت.»