لزوم تحقق روابط عمومی هوشمند در راستای ارائه هنرمندانه دستاوردها و خدمات سازمانها به مردم
- شناسه خبر: 1361
- تاریخ و زمان ارسال: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۱۷
- نویسنده:
به گزارش کلامتازه، مهدی زینالدینی در این پیام بر لزوم تحقق روابط عمومی هوشمند در راستای ارائه هنرمندانه دستاوردها و خدمات سازمانها و دستگاههای اجرایی به مردم تاکید کرد.
متن کامل پیام به شرح زیر است:
باسمه تعالی
ارتباطات و تبادل و تعامل از دیرباز عنصری لاینفک در پیشرفت و همدلی میان نسلهای بشر بوده و عاملی مهم در جهت توسعه و آگاهی جوامع به شمار میآمده است.
به فراخور نیازها و امکانات در عصرهای مختلف تاریخ انچه را که باعث انتقال تجربیات و دستاوردها و در یک کلام انتقال پیام بوده است را پیاماوران و پیامرسانها بوده اند که با ابزار موجود در زمانه خود گسترش داده و به نسلهای بعد منتقل کرده اند.
روزگاری و در عصر دولتهای “ژاندارم”
ارتباطات مربوط به رساندن پیام سلطان و دربار به مردم و اگاه کردن ایشان در موارد مربوط به امنیت،خراج و… بود و انگاه که گسترش شهرنشینی ،نیازمندیهای جوامع،اگاهی مردم از حقوق شهروندی و…دولتها را به سوی دولت “رفاه”رهنمون ساخت شرح وظایف جدید حکومت ها برای ارائه خدمات عمومی در راستای منافع عمومی حاکمان را ناگزیر به توسعه نهاد پیام رسان به مردم کرد.و برای تبیین،تبلیغ و ارائه کارکردها و وظایف دولتها و پس از ورود نهاد های خصوصی و مردمی ارائه شرح خدمات آنها ناگزیر مدیریت “پیام”جایگاهی رفیع تر پیداکرد تا ارتباط دوسویه مردم و حاکمیت و یا مردم و سازمان گستره تر و سازمان یافتهتر گردد.
امروزه که حرکت به سمت دولتهای مردم سالار و “مدرن”باابزارهای پیامرسان مدرن تر، شتاب گرفته و حقوق اداری و شهروندی جزئی از مطالبات مردم شدهاست کمتر اصولی از حقوق اداری را میتوان یافت که ریشه در شرح وظایف “روابط عمومی”نداشته باشد: اصل شفافیت،اصل پاسخگویی،اصل دسترسی آزاد به اسناد و اطلاعات،اصل ممنوعیت بی اعتنایی،اصل گشاده رویی .
در عصر کنونی که از آن به عنوان عصر ارتباطات یاد میشود،پیشرفت و گسترش کارکردهای دولت و سازمانها به گستردگی شرح وظایف ،حساسیتهاو جایگاه روابط عمومی ها نیز افزوده و آن را به آمیزه ای از هنر،فن و دانش تبدیل کرده است تاجاییکه روابط عمومی نه تنها پل ارتباطی که دروازه و دریچه و حتی دیوارهای شیشهای اداره و نهاد شده است.
در روزگار کنونی ما و در نظام مقدس جمهوری اسلامی که بیش از ۲۷۰ شبکه تلویزیونی فارسی زبان مدام بر ناکار امدی نظام ما تبلیغ میکند و جنگ های نظامی جای خود را به نزاعهای رسانهای و هجمه های فرهنگی داده است بی شک سرداران و سربازان میدان ارتباطات و روابط عمومی بیشترین وظیفه را در مقابله با حجم عظیمی از سیاه نماییهای دستگاههای ارتباطی متخاصم دارند و ارائه خدمات شایان توجه نظام و دولتهای مختلف با ابزار و شیوههای خلاق و بدیع و بویژه بهرهگیری از فرصت گرانمایه “فضای مجازی”
میدانی بس وسیع و بی انتها برای این منظور فراهم اورده که روابط عمومی هوشمند به شایسته ترین شکل این مهم را عملی خواهد کرد.
در روزگاری که هرفرد و هر دستگاه تلفن همراه، هم ابزار “رصد”هم “تولید” “توزیع”و”سنجش “پیام را در اختیار دارد و بهره گیری از عموم تکنیکها و هنرها، هنر یک روابط عمومی را به نمایش میگذارد بر هر تلاشگر و هنرمند روابط عمومی است تا با مدیریت صحیح “پیام”افزایش امید و اعتماد جامعه را رقم بزند و پایگاه قابل اعتماد مردم و مسولان باشد.
در استان خراسان رضوی که به مدد حضرت علی ابن موسی الرضا( علیه آلاف و تحیت وثنا) و تلاش، همدلی و همراهی همه نهادها و مسولان و مردم و با وجود تحریمها و جنگ تمام عیار اقتصادی ، سرتاسر استان به سمت رونق، امید و تولید حرکت میکند بر هر روابط عمومی فرض است که پیام امید و رونق تولید که همانا پیام نظام و انقلاب اسلامی است را به شایستگی به مخاطبان و مردم شریف و عزیز منتقل کند.
بدینوسیله این روز ارزشمند را خدمت تمامی هنرمندان ،اندشمندان و متخصصان روابط عمومی تبریک و عرض خداقوت میگویم.