لزوم اخذ مجوز طرح های تبلیغات محیطی جاده ای قبل از اکران
- شناسه خبر: 39419
- تاریخ و زمان ارسال: ۳ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۱۶
- منبع: کلام تازه
- نویسنده: اتاق خبر کلام تازه
به گزارش کلام تازه، علی اصغر نصیری دخت با اعلام این خبر گفت: تبلیغات محیطی عبارت از کلیه تابلوهای تبلیغاتی اعم از دیواری، پارچهای، فلزی، رایانهای، ،نمایشگرها، متحرک و منقوش بر وسایل نقلیه برای معرفی یا تبلیغ کالا، خدمات و هر نوع فعالیتی که برای اطلاعرسانی و اعلان عمومی در سطح شهرها، راههای مواصلاتی، فرودگاهها، پایانههای مسافربری، ایستگاههای مترو و اتوبوس و سایر اماکن عمومی مورد استفاده و بهرهبرداری قرار میگیرند.
نصیری افزود: بر اساس مصوبه کمیته مرکزی سازمانهای تبلیغاتی کشور در تاریخ 17/3/85 و همچنین مصوبه شورای معین شورای عالی انقـلاب فرهنگـی در جلسـه 198 مـورخ 27/11/88 بر اساس تفویض جلسه 638 شـورای عـالی انقـلاب فرهنگـی، سیاست ها و ضوابط حاکم بر تبلیغات محیطـی تدوین و ارائه شده است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به تبع آن ادارات کل ارشاد استانها و شهرستانها وظایف نظارتیِ مشخصی در این راستا دارند.
وی تاکید کرد: بر این اساس کلیه تبلیغات شهری، محیطی باید از طریق کانونهای آگهی و تبلیغاتی دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت پذیرد و هیچ سازمان و نهادی نباید رأساً در این زمینه اقدام نماید.
نصیری خاطرنشان کرد: برای اجرای طرحهای تبلیغاتی در تابلوهای محیطی سطح جادهای باید قبل از نصب کلیه طرحهای مورد نظر، مجوز انتشار محتوای تبلیغات محیطی را از اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی خراسان رضوی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محل فعالیت خود مجوز اجرای طرح دریافت کنند و طرحهای فاقد مجوز انتشار به منزله تبلیغات غیر مجاز محسوب می گردد.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چناران ابراز امیدواری کرد: با همکاری و همیاری نهادها و سازمانها و دستگاههای اجرایی و نظارتی بتوانیم در ساماندهی مطلوب و شایسته تبلیغات محیطی در سطح شهرستان گامهای ارزندهای برداریم.