روابط عمومی شهرداری؛ رابط بین مدیریت و افکار عمومی
- شناسه خبر: 2755
- تاریخ و زمان ارسال: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۲
- نویسنده:
پایگاه خبری تحلیلی کلام تازه |
در واقع یکی از وظایف ذاتی روابط عمومی، که مهمترین بخش یک شهرداری نیز است تحقق اهداف، معرفی و ارائه خدمات و بازخورد عملکرد شهرداری و ارتباط با همشهریان و پاسخگویی به آنان می باشد.
شهرداری جزو سازمانهایی است که به جهت گستردگی خدمات، بیشترین تماس از همشهریان را دارد که با توجه به این خدمات انتظارات شهروندان متفاوت میباشد که نقش روابط عمومی در پاسخگویی به موقع و محترمانه در ایجاد رضایت شهروندان موثر خواهد بود.
روابطعمومی علاوه بر اطلاعرسانی برنامهها و عملکرد شهرداری، برنامههای تدوین شده برای ارتباط با افکارعمومی جامعه و پاسخ به انتظارات وخواستههای شهروندان را در دستور کار خود دارد. ارتباط روابطعمومی شهرداری و وسایل ارتباطجمعی میتواند حلقۀ اتصال مدیران شهرداری و اقشار مختلف مردم جامعه باشد.
روابطعمومی در مدیریت شهری میتواند به عنوان یک شریک برای رسانهها باشد و پاسخگوی سئوالات رسانهها به عنوان رکن چهارم دموکراسی و نمایندگان افکار عمومی جامعه باشد اما ضرورت دارد که نگاه رسانه نیز به روابطعمومیها به عنوان یک خبرنگار نباشد زیرا روابطعمومی شهرداری منعکس کننده عملکرد سازمان خود میباشد و همچنین ضروری است که همشهریان از اقدامات انجام شده توسط شهرداری اطلاع یابند و این وظیفه روابط عمومی میباشد.
روابطعمومی در شهرداری نقش و جایگاه بیبدیلی دارد و حفظ کننده منافع شهرداری بوده و باید از حقوق مردم دفاع کند و پیشانی شهرداری است و عملکردش باید در راستای سیاستهای تبیین شده مدیریت شهری باشد.
پدید آوردن چهرهای مناسب از شهرداری در میان مردم و نیز برند کردن نام شهرداری در بین ادارات وسازمانها، یکی از نقشهای روابطعمومی است که نیازمند حمایت مدیران شهرداری میباشد.
در پایان آنچه که میبایست گفت این است که روابطعمومی پل ارتباطی شهرداری با مردم به عنوان قلب تپنده و چشم بینای شهرداری میباشد.