رتبه بندی معلمان دارای نواقص و اشکالاتی است
- شناسه خبر: 27472
- تاریخ و زمان ارسال: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۳۵
- نویسنده: اتاق خبر کلام تازه
حسین امامی راد نماینده مردم چناران، گلبهار و طرقبه شاندیز در مجلس شورای اسلامی در سخنانی عنوان کرد: نقدهای مطرح شده در مورد طرح رتبه بندی معلمان مبتنی بر دیدگاههای غیرکارشناسی و شبهات منتشر شده در فضای مجازی است و فرهنگیان باید نقدهای کارشناسی شده را مد نظر داشته باشند.
امامی راد در ادامه تصریح کرد: رتبه بندی معلمان از سال ۸۸ در مجالس مختلف مطرح بود، اما نتیجهای حاصل نشد، اما این مجلس کار بزرگی انجام داد و لایحه دولت برای رتبه بندی معلمان را پس از ۱۲ سال تصویب کرد.
وی متذکر شد: وقتی با منتقدان و همکاران فرهنگی که به طرح رتبه بندی ایراد دارند صحبت میکنیم متوجه میشویم ۹۹ درصد از منتقدان حتی یک بار قانون یا آئین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان را مطالعه نکرده اند و مبنای نگرانی خود را مطالب مطرح شده در فضای مجازی پیرامون این قانون عنوان میکنند.
نماینده مردم چناران، گلبهار و طرقبه شاندیز اظهار کرد: این قانون هم اکنون برای اجرایی شدن در دست دولت است و وزارت آموزش و پرورش با حضور ۲ ناظر از کمیسیون آموزش مجلس در حال تدوین آئین نامه اجرایی آن است.
امامی راد تاکید کرد: الزام تامین کامل بودجه ۳۸ هزار میلیارد تومانی این قانون و همچنین زمینه برای اجرای این قانون فراهم است و دولت باید فقط در اجرای نهایی آئین نامه تعجیل کند و معتقدیم اجرا در حال به تعویق افتادن است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: زمان اجرای قانون رتبه بندی معلمان از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ است و از مجموع ۳۸ هزار میلیارد تومان بودجه قانون یاد شده، ۱۲.۵ هزار میلیارد تومان مربوط به شش ماهه دوم سال قبل و بقیه مربوط به بودجه سال جاری اجرای رتبه بندی معلمان است.
همراه با گلبهار تازه بی خبر نمی مانید
وی در ادامه سخنان خود افزود: این قانون برای نخستین بار اجرایی میشود و ممکن است اشکالاتی داشته باشد از این رو مردم و به ویژه فرهنگیان نباید به مطالب منتشر شده در فضای مجازی توجه کنند.
همراه با چناران تازه بی خبر نمی مانید
امامی راد در خاتمه سخنان خود خاطرنشان کرد: هرچند تلاش شده نواقص اجرای قانون رتبه بندی به حداقل برسد، اما ابتدا باید این قانون اجرا و نواقص احتمالی شناسایی گردد تا در سال آینده اشکالات احتمالی برطرف شود.