بازدید از مدارس در دست احداث در گلبهار
- شناسه خبر: 11038
- تاریخ و زمان ارسال: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۱۵
- نویسنده: کلام تازه - مهناز اصغری
پایگاه خبری تحلیلی کلام تازه | در سفر یک روزه معاونین وزیر آموزش و پرورش که در راستای اجرای طرح “آجر به آجر” انجام شد، از مدارس در دست احداث با عنوان “شاهد جمسوار” به مساحت ۸۰۰ متر مربع با هشت کلاس، دبیرستان ۹ کلاسه “طالقانی” به مساحت هزار متر مربع، سالن ورزشی الغدیر با زیربنای هزار و ۴۰۰ متر مربع در چناران و مدرسه خیرساز “بهروز نیا” به مساحت هزار و ۲۰۰ متر مربع در گلبهار بازدید شد.
طرح آجر به آجر به منظور زمینه سازی برای مشارکت افراد نیکوکار با هر سطح از توان مالی در مدرسهسازی آغاز شده و در اجرای آن آحاد جامعه با هر میزان درآمد و در هر سطح و طبقهای میتوانند حتی با اهدای هزینه خرید یک آجر، در مدرسهسازی سهیم شوند.
توجه دولت به حوزه زیرساختها در آموزش و پرورش
مهرالله رخشانیمهر در بازدید از پروژههای در دست احداث شهرستانهای چناران و گلبهار استان خراسان رضوی افزود: این امر نشان از توجه دولت به حوزه زیرساختها در آموزش و پرورش و حضور فعال و موثر خیران دارد.
وی با بیان اینکه شرکت عمران گلبهار باید به تعهدات خود در ایجاد فضاهای آموزشی عمل کند ادامه داد: اجرای تعهدات شرکت عمران شهرستان گلبهار به معنای عدم اجرای وظایف ما نیست بلکه ما به طور کامل به تعهدات خود در تکمیل و تجهیز پروژه های نیمه تمام عمل خواهیم کرد.
توجه به معماری وکیفیت پروژههای آموزشی
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به کیفیت و جانمایی مجموعههای آموزشی در دست احداث گفت: باید به معماری و کیفیت پروژههای آموزشی توجه شود و نباید محوطه مدارس که جزو بخشهای تربیتی و ورزشی محسوب میشود به ساختمانهای قارچ گونه اختصاص یابد.
وی افزود: ما در ردیفهای ملی کار خود را انجام میدهیم به طوری که هر سال ردیف اعتباری ما ۱۰۰ درصد تخصیص یافته است، اما باید استاندار و مسوولان آموزش و پرورش بر اختصاص ردیف های بودجه خود اهتمام داشته باشند.
معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: اعتبارات این سازمان طی سه سال گذشته با توجه دولت از هشت هزار میلیارد ریال به ۶۸ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.
تغییر نگرش در فرآیندهای آموزشی
علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش نیز در این بازدیدها با اشاره به سند تحول بنیادین گفت: پیش از آنکه به امکانات و تجهیزات زیرساختی نیاز داشته باشیم نیاز به تغییر نگرش در آموزش و پرورش داریم و زمانی به دستاوردهای سند تحول بنیادین دسترسی پیدا خواهیم کرد که بتوانیم این تغییر نگرش را در فرآیندهای آموزشی به تربیتی داشته باشیم.